הדור הבא בתחבורה הציבורית בנס ציונה כבר כאן!

החל מיום שישי 8.9.23 כ"ב באלול התשפ"ג יופעל מערך תחבורתי חדש בנס ציונה.
המערך החדש נולד מתוך הקשבה לכם ולצרכים שהעליתם בכל מפגש איתכם ובמיוחד בשיתופי הציבור שערכנו ב2019 לבנית התוכנית המתאימה לנס ציונה. מתוך תפיסה מקיימת הרואה את העתיד ומתוך הבנה עמוקה של המטרה לאפשר לתושבות ותושבי נס ציונה להגיע לכל מקום שירצו, בכל זמן, וללא צורך ברכב פרטי.
המערך החדש של משרד התחבורה, עיריית נס ציונה, אגד ונתיבי איילון, הינו רשת של 5 קווים שיעברו בכל העיר ויפעלו בימים ראשון עד שישי, בתדירות גבוהה, ויספקו באופן מיטבי, מענה תחבורתי שישרת את כלל תושבי נס ציונה לאורך כל שעות היום.

זוהי בשורה אדירה לעיר שלנו, לנוער, למשפחות, לתושבי העיר הוותיקים, לתושבים המתגוררים בשכונות המרוחקות ממרכזה, ובעצם- לכולם. 
אנחנו מאמינים שמערך התחבורה החדש ישפר את איכות החיים, יאפשר לכם להגיע לקריות החינוך, למתחמי תרבות ופנאי ולאזורי המסחר והתעסוקה, וישמור על נס ציונה, עיר מובילה, ירוקה, עם הפנים קדימה- לעבר העתיד.

מערך התחבורה החדש, הוא תחילתה של דרך. שבמהלכה, בהובלת משרד התחבורה, נתיבי איילון ואגד נוסיף לשפר ולדייק את המענה התחבורתי הנכון לתושבי נס ציונה. 

  • רשת תחבורה ציבורית בעיר
  • פריסת קווים רחבה ומשודרגת
  • תדירות גבוהה בכל ימות השבוע
  • חיבור השכונות למרכז העיר, אזורי התעסוקה וקריות החינוך

 

אודות השירות

מערך תחבורה מתקדם הכולל 5 קווים עירוניים, פריסת קווים רחבה ומשודרגת, המגיעה לכל חלקי העיר, בתדירות של כל כ 20 דק' וחיבור השכונות למרכז העיר, למתחמי תרבות ופנאי, לאזורי התעסוקה ולקריות החינוך.
תשלום עבור הנסיעות באמצעות כרטיס "רב-קו" ובאמצעות יישומוני התחבורה הציבורית דרך הטלפון הנייד.
יש לתקף בכל נסיעה.

קווים חדשים ומהירים

 

מפת הקווים המעודכנת

לצפייה במפה לחצו כאן

מקצה השיפורים החל היום 1.10.23:

  • תחנות קו 7 ברחוב העוגן בוטלו ובמקומן יעבור הקו ברח' עמק השושנים לשני הכיוונים, דרך רח' המעפילים והשריון. 
  • קו 6 הרחיב את נתיב נסיעתו, בדומה למסלול קו 1 הישן - ויחבר את השכונות המזרחיות באופן רציף עד למתחם הקניותר/ יוחננוף, היכל התרבות, וגם קריית החינוך: בן גוריון וגולדה ובניין רווחה וחינוך.
  • במסגרת הרחבת מסלול הנסיעה של קו 6, הוא יעבור גם ברחוב עמק השושנים, רחוב ביל"ו, השריון והמעפילים וימשיך מעמק השושנים למסלול המתוכנן בשני הכיוונים.

נמשיך לפעול עם השותפים כדי להאריך את הקווים מפארק המדע, לתחנת רכבת רחובות - כדי להשלים את התאמת המערך החדש לצרכים - שלכם!

קו 2 טירת שלום> תיכון פארק המדע

למסלול קו 2 וללוח הזמנים- לחצו כאן

למסלול קו 2 א' (בכיוון ההפוך) וללוח הזמנים- לחצו כאן

טירת שלום, הואלי, המרכז לבריאות הנפש, פאוור סנטר, ציר ויצמן, מקיף פארק המדע

קו 4 מאליבו> רכבת רחובות

*ללא שינוי במסלול ובתדירות*
*4א' מסלול הקו בכיוון ההפוך*

מאליבו נס גלים, ארגמן, מקיף בן גוריון מקיף גולדה, היכל התרבות קניותר, מזרח ותיק לב המושבה, ציר ויצמן, רכבת רחובות

קו 5 פאוור סנטר> תיכון פארק המדע

למסלול קו 5 וללוח הזמנים- לחצו כאן

למסלול קו 5 א' (בכיוון ההפוך) וללוח הזמנים- לחצו כאן

פאוור סנטר, מאליבו ארגמן, בניין רווחה וחינוך בית הפנאי, האירוסים רמת בן צבי, היכל התרבות קניותר, ציר ויצמן, מקיף פארק המדע

קו 6 פאוור סנטר> תיכון פארק המדע

למסלול קו 6 וללוח הזמנים- לחצו כאן

למסלול קו 6 א' (בכיוון ההפוך) וללוח הזמנים- לחצו כאן

פאוור סנטר, ציר ויצמן, עיריית נס ציונה, גני הדר יד אליעזר, מקיף בן יהודה, לב המושבה סביוני נצר, מקיף פארק המדע

קו 7 פאוור סנטר> איצטדיון

למסלול קו 7 וללוח הזמנים- לחצו כאן

למסלול קו 7 א' (בכיוון ההפוך)- לחצו כאן

פאוור סנטר, מזרח ותיק לב המושבה, מקיף בן יהודה משכן לאומנויות, עיריית נס ציונה, היכל התרבות קניותר, בניין רווחה וחינוך,  מקיף גולדה קונסרבטוריון, גבעות הכורכר מאליבו, הואלי טירת שלום, איצטדיון נס ציונה  

קווים מבוטלים (בנקודות אשר מקבלות מענה זמין יותר במסגרת הקווים החדשים):

קו 1 (פאוור סנטר>פאוור סנטר) מענה באמצעות הקווים חדשים- 5,6,7
קו 13 (השריון/דרך גבעות הכורכר<>סנונית/דרור) מענה באמצעות הקווים חדשים-2,7
קו 83, קו 85 (שמורת מאליבו<>קריית חינוך) מענה באמצעות המסלול החדש-5
קו 86 (טירת שלום>קרית חינוך) מענה באמצעות הקו החדש-7

עלון מידע

כאן תמצאו את כל המידע אודות קווים, תחנות, זמני נסיעה, כמה עולה, איך משלמים ועוד 

איפה אפשר לקבל מידע נוסף?

  • ביום רביעי 6.9.23 בשעה 20:00 בבית יד לבנים נקיים מפגש הסברה ציבורי פתוח, במעמד רוברט אסחאק, מתכנן תחבורה- צוות התכנון עבור חברת נתיבי איילון, בכירי העירייה, משרד התחבורה ואגד שישודר גם בפייסבוק לייב, בו תוכלו לקבל מענה על כל שאלה. 
  • מוקד 106 יסייע בכל שאלה וכן מוקד שירות הלקוחות של אגד *2800
  • ניתן לראות מסלולים עם הקווים החדשים באפליקציית מוביט 

שאלות ותשובות

תחבורה ציבורית

לחצו על שאלה על מנת לצפות בתשובה:

האם אפשר להוסיף קו שיש בו נסיעה לרחובות?

כל אחד מהקווים החדשים עובר בציר ויצמן וניתן להחליף קו לאחד מהקווים הממשיכים דרומה לרחובות מאותה התחנה שיורדים על ציר ויצמן.

האם הקווים יעבדו בשבת ובחגים?

התוכנית שאושרה ומופעלת בעיר היא ללא תחבורה ציבורית בשבת וחג.

האם יהיה צג דיגיטלי עם זמני הנסיעות?

יש לפנות למוקד של אגד בכוכבית 2800 ולקבל מידע עדכני. בשלב זה משרד התחבורה מתכנן להתקין לוח זמנים של הקווים השונים רק על ציר ויצמן כאשר יופעל הקו הכחול.

מדוע התחנות ללא הצללה או ספסל?

התקנת סככות לתחנה ציבורית מתוקצבת ומבוצעת על ידי משרד התחבורה.

בכל שנה המשרד מתקצב מספר תחנות ומתקין אותן בתיאום עם עיריית נס ציונה ואנו נשאף שאלו יהיו תחנות בהן יש תנועה גדולה של משתמשים.

האם ניתן להוסיף/להזיז תחנות?

משרד התחבורה הוא הגורם המחליט בנושא. התוכנית שמומשה עכשיו עברה מסכת אישורים ארוכה במשרד התחבורה.

האם הקווים מונגשים?

יש לפנות למוקד של אגד כוכבית 2800 ולקבל מידע עדכני

כיצד ניתן ליצור קשר עם מרכז שירות הלקוחות של אגד?

ניתן ליצור קשר עם מוקד אגד בטלפון שמספרו 2800*, בימים ראשון עד חמישי בין השעות 04:00 ועד ל-02:00 למחרת, בימי שישי וערבי חג בין השעות 04:00 ועד 15:30 ובמוצאי שבת וחג כחצי שעה אחרי צאת שבת/חג ועד 02:00 למחרת.

 

מה הנוהל לגבי תשלום עבור ילד מעל גיל 5 ובני נוער?

ילדים.ות ונוער מגיל 5 ועד גיל 18 או מעל גיל 18, אך עדיין לומדים.ות בכיתה י"ב וכן תלמידים.ות במוסד חינוך מיוחד לפי חוק חינוך מיוחד שטרם מלאו להם 21, זכאים.יות ל-50% הנחה בשימוש בערך צבור (הטענת כסף לכרטיס) או ברכישת חוזה חופשי חודשי.
בני.ות נוער זכאים.יות להנחת נוער באמצעות הכרטיס עד גיל 18 או עד סוף כיתה י"ב, המאוחר מבין השניים.

באם מלאו לך 18 בטרם סיימת את לימודיך, עלייך לגשת להגיע לאחת מעמדות 'על הקו' עם אישור לימודים תקף מבית הספר, ולהאריך את תוקף פרופיל הנוער עד לסוף שנת הלימודים.
שימו לב: הגדרת "נוער" הורחבה, והיא כוללת החל מה-1 באוגוסט 2022 גם ילדים שאינם תושבי ישראל, זאת פרט למי ששוהה בישראל מכוח אשרה ורישיון לישיבת מעבר או אשרה ורישיון לישיבת ביקור לפי חוק הכניסה לישראל.

ההנחות מתקבלות באמצעות כרטיס רב-קו הטעון בפרופיל נוער או באמצעות יישומון המחשב את כל הנסיעות וההנחות להן את/ה זכאי/ ת (בעת הרישום ביישומון, יהיה עלייך להזין את ספח תעודת הזהות של הילד על מנת לקבל את ההנחה).

מה הנוהל לגבי תשלום עבור ילד?

כל נוסע משלם רשאי להעלות ילד אחד עד גיל 5 ללא תשלום, כל ילד נוסף חייב בתשלום.

מבוגר ושני ילדים מתחת לגיל 5, כאשר אחד מהילדים ישוב בעגלה, יחויב בכרטיס נסיעה אחד עבור המבוגר וכרטיס נוסף עבור הילד מתחת לגיל חמש

כל ילד נוסף מתחת לגיל 5 זכאי להנחה בכרטיס 'רב קו' הטעון בפרופיל נוער (ניתן להנפיק רב קו החל מגיל 0), או בכרטיס הרב קו של המבוגר המלווה הטעון בפרופיל רגיל, ותיק או נוער. במידה והמבוגר המלווה אינו מצויד בכרטיס 'רב קו' הטעון באחד הפרופילים הנ"ל, או שאין ברשות הילד כרטיס רב קו אישי בפרופיל נוער, התשלום עבור הילד יהיה בתעריף מלא.

עגלת ילדים פתוחה פטורה באופן מלא מתשלום דמי נסיעה באוטובוסים בכל שעות היום.

האם ניתן לעלות על האוטובוס עם אופניים/גלשן/קורקינט/עגלת ילדים?

ניתן לעלות עם עגלות ילדים.

ניתן לעלות עם אופניים או קורקינט כאשר הם מקופלים בלבד.

לא ניתן לעלות עם גלשן.

האם ניתן לעלות על האוטובוס עם בעלי חיים?

ניתן להסיע באוטובוס אך ורק בעלי חיים אשר גודלם מאפשר להניח אותם על ברכי הנוסע, או שהנוסע נושא אותם בידיו. כלבים שיוסעו באופן האמור ירוסנו בזמם (רסן) ויקשרו ברצועה. בעלי חיים אחרים יש להניח בתוך תיבה או סל אשר יונחו באופן האמור על ברכי הנוסע, על מנת למנוע אפשרות פגיעה או הטרדה לנוסעים אחרים.

קיימים מינים מסוימים של בעלי חיים אותם אסור בתכלית האיסור להעלות על תחבורה ציבורית.

נוסע עיוור רשאי לעלות לאוטובוס ללא תשלום עם כלב נחייה הקשור ברצועה וללא זמם (מחסום פה).

מאמן לכלב נחייה בתהליך הכשרה רשאי לעלות לאוטובוס ללא תשלום עם כלב נחייה באימון הקשור ברצועה וללא זמם.

כלב שירות הנושא רתמה מורשה לעלות ללא זמם (מחסום) לכל אמצעי התח"צ.

מה ניתן לעשות במקרה של אבידה?

אם אבד לכם דבר מה, ניתן לפנות לנציגי האבדות בטלפון 2800* (שלוחה 6), בימים א'-ה' 08:00 - 17:00 ובימי ו' 08:00 - 14:00.

במידה והאבדה תמצא אנו נחזור אלייך עד 3 ימי עבודה מיום קליטת הפנייה.

 

היכן ניתן לקבל שירותים אודות כרטיס 'רב קו'?

שירותים שונים כגון מידע, הנפקה והטענה ניתן לקבל בעמדת "על הקו" ברחוב רוטשילד 4 בנס ציונה ובכל אחת מעמדות "על הקו" ברחבי הארץ.

למידע אודות המיקומים ניתן להתעדכן באתר אגד egged.co.il.

האם עליי לתקף בכל נסיעה?

כן! כל נסיעה ועל כל  נוסע/ת חלה חובת תיקוף. גם  אזרחים ותיקים מעל גיל 75 הזכאים לנסיעת חינם בתחבורה הציבורית מחויבים לתקף את נסיעתם (אשר לא תחויב אך מחייבת תיקוף).

שימו לב: מערך הפיקוח והבקרה התרחב, אנא הימנעו מאי נעימויות מיותרות.

דעו כי אי תשלום יגרור עימו קנסות מוגדלים ומהווה עבירה פלילית!

 

כיצד ניתן לשלם באוטובוס?

ניתן לשלם עבור הנסיעה באמצעות כרטיס 'רב-קו' טעון או באמצעות אחד היישומונים לתשלום

בתחבורה הציבורית אותם ניתן להוריד מחנות האפליקציות במכשירך החכם Moovit -, פנגו, רב-פס, Cello.

לאחר ההרשמה לשירות בעליה לאוטובוס, יש  לתקף את כרטיס ה'רב קו' במכשיר התיקוף, או לסרוק את הברקוד במכשיר התיקוף באמצעות האפליקציה.

החיוב באשראי שהוזן ביישומון מבוצע בסוף החודש, בהתאם לנסיעות ולהנחות להן את/ה זכאי/ת.

למידע נוסף על רכישה או טעינת כרטיס 'רב-קו' היכנסו לאתר אגד או לאתר רב-קו און ליין.

האם השתנו התדירויות של הקווים

במסגרת שדרוג רשת התחבורה הציבורית בנס ציונה, בנוסף למסלולים משופרים, שופרה גם תדירות הקווים  והיא תעמוד על כ-20 דקות בממוצע לאורך שעות היום.

היכן אוכל לראות את לוחות הזמנים של הקווים החדשים?

לוחות הזמנים של כל הקווים נמצאים באתר אגד -  egged.co.il

וביישומוני תכנון הנסיעה של התחבורה הציבורית. בנוסף, ניתן להתקשר למוקד השירות של אגד בטלפון 2800*

ולמוקד 'כל-קו' 8787*.

כיצד אוכל לדעת מהם המסלולים של הקווים החדשים?

פירוט מלא של מסלולי הקווים והתחנות ניתן לראות בעלון זה.

כמו כן, ניתן לקבל את כל המידע  ביישומוני התחבורה הציבורית, במוקד השירות של אגד בטלפון 2800*, במוקד 'כל-קו' 8787* ובאתר אגד.

מדוע בוטלו הקווים הקיימים?

כחלק מהפעלתה של רשת התחבורה הציבורית החדשה והמשודרגת בעיר, יופעלו מעתה חמישה קווים מתוכם ארבעה קווים עם מספרים חדשים, מסלול חדש ומשופר, ותדירות של כ-20 דקות ברוב שעות היום.

קו מספר 4 יישאר ללא שינוי.

פריסת הקווים החדשה תאפשר הגעה מכל שכונות העיר למוקדים המרכזיים - מרכזי בילוי, קניות, קריות החינוך ועוד.

פריסת הקווים הבין עירוניים לעיר וממנה נשארה ללא שינוי.

נס ציונה מתחדשת- בבשורה אדירה שחיכינו לה שנים, אנו כאן יחד איתכם כדי להפוך אותה לבשורה הכי טובה והכי נכונה לעיר. 
נקשיב, נלמד, נשפר ונשתפר – כי מגיע גם לנו תחבורה ציבורית יעילה בעיר!