הקו הכחול- מערכת להסעת המונים במטרופולין דן
כל מה שרציתם לדעת על הקו הכחול
הקו הכחול הוא חלק ממערכת תחבורה ציבורית עתירת נוסעים המופעלת באמצעות אוטובוסים מתקדמים, עתירי קיבולת ונמוכי רצפה, המדמים רכבת קלה. הקו הכחול, שאורכו הכולל הוא 30 ק"מ, יפעל בתוואי הרחובות הראשיים בראשון לציון, נס ציונה ורחובות, ממסוף תחבורה פנורמה בצפון ועד צומת ביל"ו בדרום. תוואי הקו הכחול יעבור בסמיכות לשלוחה המערבית של הקו החום, הקו הירוק , מסוף תחבורה ציבורית במחלף בית דגן , תחנות הרכבת רחובות וראשונים , קו המטרו העתידי ומסוף הראשונים . במסגרת הפרויקט, רחוב ויצמן יהפוך לרחוב תחבורה ציבורית חדשני שוקק חיים שייתן מענה לצרכי העסקים והקהילה .
מערכת זו נועדה לשדרג את מערך התחבורה הציבורית בערי המרכז ולהציב סטנדרט חדש ואיכותי לשימוש ברכב הפרטי .
מועד משוער לתחילת ביצוע העבודות ה ינם במהלך חודש מאי שנת 2025 הקו צפוי להתחיל לפעול בשנת 2028 .
הקו הכחול בנס ציונה
הקו הכחול יאפשר תחבורה ציבורית יעילה, קיצור זמני הנסיעה וחיבור תושבי נס ציונה לערים השכנות ומטרופולין דן. תוואי הקו הכחול בנס ציונה יעבור בחלקה הדרומי של העיר, מצומת המדע ועד רחוב רבין, ובחלקה הצפוני של העיר, מרח' עמק השושנים ועד ראשון לציון.
• סלילת 5 ק"מ של צירי העדפה לתחבורה ציבורית לכל כיוון
• סלילת 5 ק"מ של שביל אופניים דו כיווני
• הצבת 24 תחנות חכמות ונגישות
• הנגשת המרחבים הציבוריים והסדרת מדרכות רחבות
• פיתוח נופי ונטיעת עצים
• חידוש ושדרוג תשתיות
• הטמנת רשת החשמל
• הסדרת מקטע לאורכו של רחוב ויצמן כרחוב מוטה הולכי רגל )רת"צ(
איפה יעבור רחוב תחבורה ציבורית בעיר?
רחוב ויצמן, במקטע שבין רחוב עמק השושנים לרחוב יצחק רבין יוסדר כרחוב ייעודי מוטה תחבורה ציבורית - קרי, רחוב אשר יתעדף לתנועת הולכי רגל, רוכבי אופניים ותחבורה ציבורית .
רחוב מוטה תחבורה ציבורית מאופיין במדרכות רחבות, מוצלות, נוחות ונגישות, שביל אופניים ואזורי ישיבה ובכך מתאפשרת שהות בטוחה ונעימה באזורי המסחר תוך יצירת מרחב מארח לתושבים.
מאפייני הרת"צ:
• רחוב שקט, נגיש ומוצל
• מוגבר בטיחות ע"י הפרדה פיזית בין משתמשי הדרך
• הפחתת זיהום אוויר ורעש
• אטרקטיבי לעסקים
וובינר שיתוף ציבור של הקו הכחול התקיים ב 6.8.24