מודל בחירת הורים מבוקרת - לעולים לכיתות ז' תשפ"ו
השנה, לראשונה, הרישום לכיתה ז' יתבצע במודל של "בחירה מבוקרת". כך תוכלו לבחור את בית הספר המתאים ביותר לילדיכם מתוך מגוון גישות ותפיסות חינוכיות ייחודיות, בהתאם לכללי המודל.
עיריית נס ציונה מובילה מדיניות חינוכית שקופה ביחס לאפשרויות הבחירה בין בתי הספר. המודל נבנה וגובש בשיתוף משרד החינוך – אגף מו"פ. כל תלמיד ותלמידה העולים לכיתה ז', משויכים לביה"ס "עוגן" שנקבע לפי בית הספר היסודי המזין. הקבלה לבית ספר עוגן מובטחת, אם בחרו בו התלמידים וההורים בעדיפות הראשונה.
מושגי יסוד:
- ביה"ס עוגן – חטיבת הביניים אליה התלמיד משויך עפ"י בית הספר היסודי בו למד.
- מרחב חינוכי אחד – ההורה יכול לבחור מסגרת חינוכית (חט"ב) מבין כל המסגרות החינוכיות (חט"ב) הקיימות בעיר. ללא תלות באזור או אשכול.
- מסלולים/ מגמות – בחטיבות הביניים פועלות כיתות ייחודיות / מסלולים ייחודים על אזוריים עירוניים כגון: נחשון, מוזיקה, ספורט, HCI , מחול.
למסלולים הללו יש לבית הספר אפשרות לאתר תלמידים ולשבץ עפ"י הנתונים. ראו מועד ערבי חשיפה וימי איתור הקודמים לימי הרישום. - מכסת "ילדי הבחירה" – מס' התלמידים היכולים להתקבל לביה"ס מעבר למכסת תלמידי העוגן המשויכים לבי"ס. זאת עפ"י מאפייני ביה"ס והתקנים.
מודל הבחירה של נס ציונה - מרחב חינוכי אחד
הורה יכול לבחור בית ספר מכלל ביה"ס בעיר. המודל מאפשר גמישות במעבר לכיתה ז' ובבחירת המגמות בכיתה י' בלבד. המודל תוכנן על פי נתונים דמוגרפיים, נתונים מתוך הרישום לכיתות ז', כולל קריטריונים לוויסות ובקרה (במקרה של עודף רישום) ומותאם למגוון הקהילות בעיר.
בשנה"ל תשפ"ו יפעלו בעיר 4 בתי ספר על יסודיים ממלכתיים:
- קריית החינוך השש שנתית ע"ש אליעזר בן יהודה
- קריית החינוך השש שנתית ע"ש דוד בן גוריון
- קריית החינוך השש שנתית פארק המדע ע"ש יצחק נבון
- קריית החינוך השש שנתית ע"ש גולדה מאיר
- בית הספר האנתרופוסופי שיבולים הינו בי"ס ייחודי על אזורי שאינו מהווה בית ספר עוגן. נהלי הרישום אליו הם עפ"י אישור הוועדה לבתי ספר ייחודים.
בכל בתי הספר יערכו ימים פתוחים להיכרות וחשיפה. הורים שירשמו את ילדיהם לאחר תקופת הרישום, ישובצו על בסיס מקום פנוי באחד מבתי הספר ולא בהכרח על פי הדירוג שביקשו. כמו כן לא תישמר להם הזכות להירשם לביה"ס עפ"י אזור הרישום.
מודל "הבחירה המבוקרת" מבוסס על העקרונות הבאים:
- איזונים בין בתי הספר וראיה מערכתית קהילתית רחבה.
- עדיפות לתלמידים להם נכות / מוגבלות פיזית / בעיות רפואיות וסוציאליות חריגות.
- העצמת האחריות האישית של השותפים בתהליכי הבחירה.
בחירה במסגרת חינוכית התואמת את השקפת העולם של התלמידים והוריהם