התנאים להצבת שילוט:

בהתאם לסעיף 8 בפרק הרביעי לחוק העזר - לגבי כל שלט שיש כוונה להציבו או שהוצב בתחום עיריית נס-ציונה יתקיימו התנאים הבאים:

  1. הוגשה בקשה למדור שילוט בגין השלט לשנה זו.
  2. השילוט אושר ע"י הגורם המוסמך לאשר שילוט (ראו בהמשך).
  3. שולמה אגרת הרישוי.
  4. השילוט הוצב כדין ותואם את אמות המידה שאושרו בעירייה.

הגורם המוסמך לאשר שילוט:

  1. הבקשה תאושר בשלב ראשון ע"י מנהל אגף שפ"ע עבור שלטים הצמודים לעסק, בכל גודל.
  2. הבקשה תאושר ע"פ הצורך גם ע"י אגף הנדסה (בשלט הטעון היתר בנייה למשל) (שלב שני.)
  3. בכל המקרים לעיל אין מדובר בשילוט חוצות.
  4. כל שאר סוגי השלטים טעונים אישורה של ועדת שילוט (שלב שלישי).
  5. הבקשה תאושר ע"י ראש העיר (שלב אחרון).

התהליך להקמת שלט ולהסרתו:

  1. המבקש יגיש טופס בקשה לרשיון להצבת שלט.
  2. הטופס ייבדק לגופו של עניין בהתאם להוראות ולחוק העזר ע"י מדור שילוט ויועבר לוועדת שילוט במידה והצבת השלט טעונה אישור הוועדה.
  3. לאחר אישור בקשת שילוט  ו/או לאחר אישור פרוטוקול הוועדה, אגף הגבייה יחשב את סכום אגרת השילוט, ינפיק חיוב בגינה, וישלח הודעת חיוב למבקש, בצירוף הודעה על החלטת הוועדה.
  4. אגרת שילוט ששולמה תחשב כרשיון שחודש (בתנאי שבעל הרשיון מצהיר שלא היה שינוי בשלט, ואכן אין כזה) ותהיה בתוקף עד לתם השנה האזרחית (31/12).
  5. במקרה של חוב שלא שולם, המשך הטיפול יתבצע ע"י אגף גביה.

במקרים הבאים יש לבקש רשיון לשלט:

  1. שלט חדש.
  2. שינוי בשלט קיים (לרבות תוכנו, צורתו, מידותיו, סוגו, מיקומו או החומר ממנו הוא עשוי) במהלך תקופת הרשיון – כרוך בהגשת הבקשה מחדש.
  3. חידוש רשיון לשלט קיים בסוף שנה (סוף תוקף ההיתר) – חידוש הרישיון יותנה בחתימה על תצהיר לפיו לא חל כל שינוי בשלט ובתשלום אגרת השילוט השנתית (התצהיר מופיע בנספח ב' לנוהל זה).
  4. לצורך חידוש הרישיון, בנוגע לשלטים בהם נדרשים אישורים של חשמלאי ומהנדס קונסטרוקציה.
  5. יהיה על בעל השלט להגיש למחלקת רישוי עסקים ושילוט בקשה מחודשת כל חמש שנים.

הסרת שילוט מחייבת מתן הודעה בכתב למדור שילוט.

הדבקת מודעות על לוח פרסום עירוני:

  • יש להגיש בקשה במייל למחלקת פיקוח לפחות 7 ימים לפני מועד ההדבקה,  כולל דוגמא של המודעה.
  • תוכן המודעה יבחן ויאושר ולאחר מכן יש לשלם אגרת פרסום טרם ביצוע ההדבקה בפועל.

בקשה לשלט הטעון היתר בניה:

  1. לצורך קבלת היתר בניה, המבקש ימציא תצהיר מהנדס קונסטרוקציה בהתאם להנחיות אגף ההנדסה וכן כל מסמך אחר שיידרש ע"י מחלקת רישוי ופיקוח על הבניה.
  2. אם המבקש הגיש את הבקשה לאגף גבייה, היא  תידון בוועדת שילוט, ובמידה ויוחלט לאשרה, יצויין כי האישור כפוף לאישור הוועדה המקומית לתכנון ולבניה ולקבלת היתר בניה. במקרה זה, לאחר אישור הוועדה המקומית וקבלת היתר הבניה, מחלקת רישוי ופיקוח על הבניה יעביר הודעה לאגף גבייה, לצורך עדכון המבקש והוצאת הודעת חיוב לקבלת היתר שילוט.
  3. אם המבקש הגיש את הבקשה למחלקת רישוי ופיקוח על הבניה, היא  תידון בוועדה המקומית לתכנון ולבניה. במידה ויוחלט לאשרה, יצויין כי מתן ההיתר כפוף לאישור  ועדת שילוט.
  4. לאחר מתן היתר בניה יעביר אגף גבייה למבקש הודעה בדבר החלטת ועדות העירייה.
  5. אם השלט עומד בדרישות הפטור בכפוף לתנאים בתיקון 101 לחוק התכנון והבניה אוגוסט 2014, יתייתר הצורך בהגשת בקשה להיתר.

ועדת שילוט:

  1. הועדה תתכנס אחת לחודשיים/ או ע"פ דרישת מנהל אגף שפ"ע בהתאם למספר הבקשות שהוגשו.
  2. יו"ר הוועדה רשאי לא לזמנה באם אין פניות.
  3. ועדת שילוט תדון בבקשות להצבת שלטים בהתאם להוראות  חוק העזר ואמות המידה שנקבעו.

ערעורים:

  1. המבקש רשאי לערער על אגרת שילוט בעקבות הסרת שילוט לפני תום מועד הרישיון.
  2. יש לצרף לערעור תמונות ו/או אסמכתאות אחרות המוכיחות שהשלטים אכן הוסרו.
  3. העירייה תוודא באמצעות פקח עירוני שהשלטים אכן הוסרו ותחליט אם לזכות את בעל העסק מיום הגשת הערעור.
  4. החזר יחסי במהלך השנה יחושב לפי מכפלת 1/12 במספר החודשים שבין חודש הערעור ועד לסוף השנה הקלנדרית.
  5. המבקש זכאי לערער גם על גובה האגרה שחושבה באמצעות הגשת ערעור
  6. הטיפול בבקשת הערעור יבוצע תוך 60 יום מיום קבלת הבקשה וההחלטה תינתן ע"י ועדת השילוט ותישלח לידי המבקש.
  7. הגשת ערעור אינה פוטרת מתשלום האגרה במועד.