א. הגשת המסמכים הבאים, במערכת רישוי זמין, בשלב קליטת הבקשה להיתר, לצורך קבלת נוסח פרסום:

  1. הצהרה לבקשה לפרסום הקלה טרם קבלת נוסח פרסום
    הצהרה לבקשה לפרסום הקלה - טרם קבלת נוסח הפרסום (הורדה והדפסה)
  2. רשימת הקלות מבוקשות וכן נימוקים תכנוניים להגשתם
    רשימת ההקלות המבוקשות (פתיחה, עריכה ושמירת קובץ)
  3. תרשים סביבה הכולל סימון המגרש נשוא הבקשה וחלקות גובלות
  4. תכנית הבקשה להיתר לצורך פרסום באתר הועדה בקובץ PDF
  5. לא חובה - נוסח הקלות מומלצות - בתוקף עד 01/01/2026, ורק עבור תוספות או שינויים בבניין קיים, שבנייתו הושלמה שמונה שנים או יותר לפני מועד הגשת הבקשה להקלה
    המלצות הוועדה לניסוח הקלות נפוצות (הורדה והדפסה)

ב. קבלת נוסח פרסום מהוועדה המקומית

  1. נוסח פרסום, מאושר על ידי הוועדה המקומית, יימסר רק לאחר עמידה בתנאים מוקדמים, כמפורט בתיק המידע להיתר, ובהתאם לחוק
  2. עם מסירת נוסח הפרסום, תפרסם הועדה המקומית, באתר הועדה המקומית, את נוסח הפרסום ותכנית הבקשה להיתר

ג. ביצוע פרסום כחוק במשך שבועיים, על ידי המבקש / עורך הבקשה, במקומות הבאים:

  1. פרסום בעיתונים:
    1. פרסום בשני עיתונים יומיים בשפה העברית, שלפחות אחד מהם הוא עתון נפוץ
    2. במקום שבו מופיע עתון מקומי לפחות אחת לשבוע – פרסום נוסף בעתון המקומי
  2. משלוח הודעות לבעלים ולמחזיקים בנכס / בקרקע / בבניין הגובלים בנכס או למי שעלול להיפגע:
    1. יש לשלוח הודעה / מכתב פרסום, בנוסח המצורף בקישור הבא, לכל אחד מבעלי הזכות בנכס לכל חלקה (ככל ומפורטים בתת חלקה שני בני זוג, יש לשלוח לכל אחד מהם), כמופרט בנסחי רישום מקרקעין / נסחי טאבו
      הודעה לפי סעיף 149א לגובל (הורדה והדפסה)
    2. יש למסור אישית או בדואר רשום, כולל אישור מסירה
    3. כתובת כל בעלי הנכס תאותר על ידי שאילתא ממשרד הפנים (נדרשת שאילתא עבור כל בעל נכס המופיע בנסח רישום המקרקעין / נסח טאבו)
      איתור כתובת (מען) על ידי שאילתא באתר הממשלתי - רשות האוכלוסין וההגירה
  3. הצבת שלט:
    1. במקום בולט בחזית הנכס (קרקע או בנין) שלגביו חלה הבקשה (לכל מבנה מספר חזיתות, יש לבחור את המקום הבולט ביותר)
    2. יש להסיר את השלט עם סיום תקופת הפרסום.

ד. סיום תקופת הפרסום

תקופת הפרסום תסתיים 15 ימים מהתאריך המאוחר מבין כל הפרסומים במקומות המפורטים בסעיף ג' לעיל (המאוחר מבין מועדי הפרסומים בעיתונים השונים, מבין מועדי מסירת ההודעות וממועד הצבת השלט).

ה. תנאים לקבלת אישור פרסום כחוק

  1. הגשת תיק מסודר, הכולל:
    1. דף כותרת עם שם המפרסם ופרטיו
    2. פרטי הנכס: גוש, חלקה, מגרש, כתובת, מספר בקשה
  2. צירוף קטעי עיתונים – מקוריים של הפרסום הרלוונטי, מודגש וקריא, כולל תאריך הפרסום בעיתון
  3. תיעוד הצבת שלט:
    1. יש לצרף תמונות כולל תאריך השלט, שהוצב במקום שניתן לזהות את המקרקעין
    2. יש להסיר את השלט עם סיום תקופת הפרסום
  4. אסמכתאות על משלוח הודעות  יש לצרף את המפורט להלן:
    1. עותק מכתב הפרסום שנשלח לכל בעל עניין נדרש
    2. נסחי רישום מקרקעין / נסחי טאבו
    3. אישור על משלוח דואר רשום
    4. איתור כתובת בעלי הנכס / שאילתא ממשרד הפנים (נדרשת שאילתא עבור כל בעל נכס המופיע בנסח רישום המקרקעין / נסח טאבו)
  5. צירוף התצהירים הבאים:
    1. תצהיר ביצוע פרסום כחוק 
      תצהיר ביצוע פרסום כחוק (הורדה והדפסה)
    2. כאשר לא ניתן לאתר את הבעלים -  תצהיר ביצוע מאמץ סביר לבעלים שאינם רשומים בנסח טאבו או לחילופין שלא אותרו
      תצהיר מאמץ סביר לאיתור בעלים (הורדה והדפסה)

ו. הגשת תיק פרסום, עם הצרופות כמפורט בסעיף ה' לעיל, יוגש על ידי עורך הבקשה בשני מקומות:

  1. במערכת רישוי זמין
    הגשת בקשה במערכת רישוי זמין
  2. במייל למנהלת הוועדה המקומית, יפה יהודאי
    [email protected]